Wil je jezelf verder ontwikkelen op het gebied van marketing? Dan is het een idee om een eigen website te gaan bouwen en te gebruiken. We geven je graag een aantal tips en bespreken ook de andere randzaken die erbij horen. Denk hierbij aan het Ip adres website, de hosting, de domeinnaam en ook zoekmachine marketing. Social media, email en video mogen we ook niet vergeten. Laten we snel van start gaan en zoveel als mogelijk bespreken.
De domeinnaam kiezen
Het is slim om een sterke domeinnaam te kiezen. Een sterke domeinnaam kan een domeinnaam zijn die opvalt. Ook kan het een exact match domain zijn. Het betekent dat een belangrijk zoekwoord is opgenomen in de domeinnaam. Wanneer je dit goed doet dan kun je bij het kiezen van de domeinnaam al direct scoren en een sterke positie in de zoekmachines krijgen. Het is een ideale manier om te groeien met je business.
Een website maken
Wanneer je jouw website met WordPress of Joomla bouwt kun je vaak een heel eind komen. Een simpele website kun je relatief snel opzetten. Natuurlijk mist het vaak de finishing touch van de echte web designer. Het is echter zo dat je met een template al een heel eind komt. Het is altijd mogelijk om later een ontwerp op maat te maken. Het is dan mogelijk om de website naar een hoger plan te tillen.
De marketing van de website
Om bezoekers te krijgen op de website is het nodig om marketing te doen. Het is belangrijk om meerdere kanalen open te zetten. Denk aan social media. Facebook, Twitter, LinkedIn, INstagram en ook Pinterest zijn een paar kanalen waar je gebruik van kunt maken om meer bezoekers naar je website te krijgen. Daarnaast heb je nog het maken en promoten van video’s. Ontdek hoe je hier volop kunt scoren. Natuurlijk mogen we de zoekmachines niet vergeten. Het is een zeer goed publiek wat via de zoekmachines op de site komt.
Conversie
Natuurlijk is het mooi om veel bezoekers op de site te hebben. Het gaat echter uiteindelijk om het verkrijgen van de verkopen. Het is dus belangrijk om een conversie te krijgen. Een conversie van een bezoeker naar een lead, naar een afspraak en uiteindelijk ook naar een klant. Wanneer je dit proces goed onder de knie hebt kun je zeggen dat je het marketing spel goed beheerst. Er is echter altijd meer uit te halen. Niet verslappen is dus het motto en door blijven gaan.
Maak een plan
Het start allemaal bij het maken van een plan. Schrijf een marketing plan. Voer het uit en kijk wat de cijfers je vertellen. Hoeveel bezoekers zijn er? Hoeveel leads? Hoeveel afspraken? Hoeveel sales? Is het allemaal genoeg? Waar zitten er kansen om het allemaal nog beter te doen en meer verkopen te krijgen? Door aan de knoppen van de marketingmachine te draaien is het mogelijk om nog meer resultaat eruit te krijgen. Mooi toch!